COTA 2.900 – Pic de Comapedrosa 2.942m

Aquest any a la COTA 2.900 ascendirem el Pic de Comapedrosa que amb els seus 2,942 metres és el pic més alt d’Andorra.

Comapedrosa_PlanolFarem un desnivell de 1.370 m.

Les persones que vulguin fer aquesta activitat poden escollir entre dormir al Refugi de Comapedrosa o bé fer bivac o plantar tenda.

Sortida des de Arinsal- Torrent Ribal 1.580 m
Sortirem a peu del torrent Ribal per sobre del segon túnel.
Seguirem per un camí recte de 800m i seguidament anirem al camí de l’esquerra, direcció Estany de les Truites per on arribarem a Aigües Juntes, confluència dels rius que venen del Coma Pedrosa i del Pla de l’Estany. Continuarem el camí fins a Grau.
Després d’haver pujat algunes fortes pendents, i d’haver admirat el paisatge de la cascada del Coma Pedrosa, arribarem al refugi, situat sota del coll de Coma Pedrosa, a prop de l’Estany de les Truites. Aquest refugi està guardat tot l’any.
Seguirem fins al final de la vall, en direcció oest, cap a Canyorques. Continuarem el camí a la dreta, per arribar a l’entrada de L’Estany Negre. El color negre, com el seu nom indica, és de les aigües profundes i gelades del llac.
A l’entrada del llac, pujarem a dreta del camí ben traçat i marcat de color groc que arriba a la cresta. Arribarem al sostre  d’Andorra, el Pic Comapedrosa de 2.942 m .