ASCENSIÓ AL PUIG del BALANDRAU 2.584m

PUIG DEL BALANDRAU 2584 M ( DES DEL REFUGI FORESTAL DE TREGURÀ POR LA CRESTA SUD-EST)

FITXA TÈCNICA

Localització: a prop del poble de Tregurà

Accés: carretera Camprodon a Vall-ter. Una mica abans d’arribar a Setcases agafarem el desviament de l’esquerra i continuarem  per la carretera fins a Tregurà i després per la pista forestal fins el refugi forestal de Tregurà (2027m) punt d’inici del recorregut.

Horari estimat: 5h

Dificultat: Baixa, itinerari d’iniciació a las raquetes de neu. Apta para a infants ( a partir dels 6 anys) i tou tipus de persones que els agradi caminar, tan sols sota el cim trobarem pendents una mica més fortes.

Desnivell positiu: 560m

Material obligatori: Roba d’abric ( sistema de tres capes, membrana tallavents, o jaqueta d’hivern, polar, roba interior d’hivern) pantalons d’hivern, guants, braga, botes de muntanya, gafes de sol, raquetes de neu ( cadascú portarà  les seves, en cas de no tenir-ne consultar per llogar), motxilla amb menjar i aigua.

Material recomanat: bastons, crema solar, equip fotogràfic.

Definició de la ruta: la pujada al Balandrau te  nombroses rutes, però aquesta que us proposem ens permetrà arribar al cim duna manera ràpida, bonica i elegant :  ¡ eficientment ¡. No està dins del grup de muntanyes més altes però el Balandrau és un dels cims més clàssics i assolits de la regió. Pujarem per la ruta més evident pel seu llom SE fins el cim. Baixarem  pel mateix itinerari, amb la possibilitat d’ampliar l’activitat  fent el Puig de Font-lletera.

Dia de la sortida: dissabte 28 març

Horaris i lloc de sortida: l’hora de sortida des del nostre local a las 6h del matí, es prega puntualitat.