CARMINA BURANA

 

Carmina Burana és una obra musical de Carl Orff. Aquest va prendre els textos de Carmina burana (col·lecció de cants dels segles XII i XIII) per compondre una cantata escènica amb el mateix nom el 1937, el fragment més conegut de la qual és l’O Fortuna, que constitueix la primera part del preludi i que es repeteix al final de l’obra. Orff subtitulà la composició: Cantiones profanae cantoribus et choris cantandae comitantibus instrumentis atqüe imaginibus magicis (en llatí: cançons laiques per a cantants i coreutes per ser cantades amb instruments i imatges màgiques).

Banc del temps

 Què podem fer amb el nostre temps lliure? 

Podem intercanviar el temps lliure?

AUDICIÓ COMENTADA A CÀRREC D’EN FERRAN COMPTE de ” ELS CONTES D’HOFFMAN de Jacques Offenbach”

 

L’obra mestra del Romanticisme Francès
 
Les contes d’Hoffmann (París, 1881) és una òpera que respon a la voluntat del compositor de no restar limitat a les seves exitoses operetes i entrar al món de la gran òpera. Obra de gran inspiració, combina amb eficàcia els aspectes fantàstics, sentimentals, sobrenaturals i també satírics i grotescos. El personatge d’Hoffmann, narrador i protagonista, explica als companys de taverna tres faules que il·lustren els seus amors dissortats amb la cantant Stella: la d’Olympia, la nina mecànica; la d’Antonia, la cantant que es mor de cantar, i la de Giulietta, la cortesana que roba reflexos.
 

Òpera fantàstica en cinc actes de Jacques Offenbach. Llibret de Jules Barbier basat en el conte de Jules Barbier i Michel Carré

Audició comentada de l’òpera “IL PIRATA” a càrrec d’en FERRAN COMPTE.

Un repte romàntic
 
Il pirata és una de les òperes menys representades de Bellini. Un autèntic repte per a sopranos i tenors per l’enorme dificultat de les seves àries. Una partitura que pocs gosen afrontar. Una obra només per a les millors veus.

Una òpera romàntica, apassionada com la vida personal del seu autor. Una trama d’amors que es retroben en les situacions més adverses, amenaçats per un destí implacable que no tindrà compassió dels amants. Un argument que regala a la soprano una celebrada escena de follia, com totes les gran òperes de l’època. Amb Il pirata, un encàrrec de La Scala, Bellini va assolir el primer gran èxit de la seva carrera, a més de consolidar la seva relació amb el llibretista Felice Romani i d’avançar amb pas ferm envers un estil musical personal en què la melodia assumeix un seductor protagonisme. Il pirata només s’ha representat una sola vegada durant la temporada del Liceu (1970-71), amb Montserrat Caballé, Bernarbé Martí i Vicenç Sardinero en els papers protagonistes.