28a SETMANA DE MUNTANYISME DE BADALONA

Una edició més la Setmana de Muntanyisme de Badalona es presenta davant de tots aquells amants de la muntanya amb l’objectiu, entre altres, d’aportar una bafarada d’aire fresc davant els moments difícils que ens envolten, amb la simple finalitat d’acostar-nos l’actualitat del moment, representada en aquesta nova trobada per persones rellevants del món de l’alpinisme.

Convençuts de la qualitat del programa d’aquesta edició, esperem comptar novament amb la vostra acollida i fidelitat per compartir experiències viscudes per tres alpinistes als quals la seva gran passió els ha conduït a abordar projectes tant sorprenents com fascinants.

La programació és la següent:

Dimarts 28 de maig

 

LA PRIMERA SUBIDA DEL NANGA PARBAT POR LA ARISTA MAZENO

A càrrec de Cathy O’Dowd

L’alpinista sud-africana Cathy O’Dowd resident a Andorra,  va formar part de l’expedició britànica que va obrir una nova ruta al Nanga Parbat a través de l’aresta Mazeno, en estil alpí. Amb 9 km, és l’aresta més llarga d’un vuit mil. Segons la revista d’escalda Desnivel: una de las más grandes epopeyas himaláyicas jamás contadas. Era la gran escalada de un ochomil de 2012. Nominada i premiada entre les sis millors activitats del món de l’any, amb el Piolet d’Or 2013, màxim guardó del món de l’alpinisme.

 

Dimecres 29 de maig

LA INVESTIGACIÓN  EN LOS ACCIDENTES DE MONTAÑA

ESCALADAS INVERNALES EN EL PIRINEO

A càrrec d’Isidoro Sánchez

Isidoro Sánchez, conegut com en Chiro, ens mostrarà dues projeccions: la primera, relacionada amb la seva feina com a membre dels serveis de rescat de la Guàrdia Civil en Jaca. En la segona, veurem unes obertures de cascades de glaç a l’hivern, en les valls de Canfranc, Pineta, Formigal i Gavarnie. Chiro és un gran coneixedor de tots aquests indrets, ja que hi realitza la major part de les seves activitats.

Dijous 30 de maig

CAMINANDO POR LOS ALPES

A càrrec de Manu Córdova

Caminando por los Alpes és un audiovisual que ens mostrarà l’evolució d’aquest alpinista aragonès des de les seves primeres rutes pels Alps fins les últimes i difícils ascensions com “No siesta”, “Gabarrou Silvy” o la mítica “Divine Providance”. Durant quaranta minuts Manu Córdova ens intentarà desvetllar amb tots els pèls i senyals aquestes ascensions (plantejament, entrenaments, logística, etc.).

 


 

 

AUDICIÓ COMENTADA A CÀRREC D’EN FERRAN COMPTE de ”IL TURCO IN ITALIA” de Gioachino Rossini

 

Una comèdia d’intriga, àgil, frívola, de tempo endiablat. Aquest és l’esperit que reflecteix la brillant partitura de Rossini.

Aquesta producció d’Il turco in Italia (Milà, 1814) en representa l’estrena al Liceu. Dins la moda de les turqueries de la seva època, l’acció se situa a Nàpols, on el poeta Prosdocimo busca un tema literari (per això ha estat considerada «pirandelliana»), i narra els amors del príncep turc Selim i la seva concubina preferida, la gitana Zaida, i la frivolitat i passió per plaure que mostra la coqueta Fiorilla, casada amb Don Geronio i amb un devot chevalier servant, Narciso. El turc s’encapritxa de Fiorilla, però finalment, i amb molts equívocs afavorits pels transvestiments dels personatges, tot acaba bé: els enamorats es

reconcilien i Fiorilla decideix intentar ser seriosa.

XERRADA informativa de SOM ENERGIA

El proper dijous 25 d’abril a les 20h  l’Agrupació Exc. Bufalà junt amb la cooperativa d’energia verda Som Energia, organitzem una xerrada informativa sobre el consum d’energies renovables la qual comptarà amb membres d’aquesta cooperativa com a ponents i es durà a terme al local de l’A.E.Bufalà .

L’objectiu de Som Energia és ser una cooperativa sense ànim de lucre que reuneixi a milers de persones amb el desig de canviar el model energètic actual i treballar junts per assolir un model 100% renovable.

Som Energia diu que la nostra societat és consumidora principalment de fonts energètiques de base mineral, que podríem continuar consumint aquesta energia, però que sobretot per quatre raons aquesta energia s’haurà de crear localment a partir de fonts renovables:



1. Perquè s’ha arribat al Peak Oil, s’acaba el petroli accessible a bon preu.
 2. Per Seguretat energètica,  massa dependència exterior de zones     conflictives.
 3. Pels efectes sobre el Canvi climàtic que provoca l’ús de combustibles fòssils.
 4. Per afavorir la Producció descentralitzada i l’Economia local.

Des de l’A.E.Bufalà com que som conscients de la necessitat d’un canvi del model energètic, us convidem a que feu el salt cap a les energies netes  i renovables  per tal de preservar el nostre entorn i el nostre planeta.

AUDICIÓ COMENTADA de ”L’OR DEL RIN” a càrrec d´en FERRAN COMPTE

 

Ara estem patint la destrucció de la naturalesa per l’avarícia del poder. […] Wagner ja va intuir que les lleis de la naturalesa i dels homes no estan harmonitzades». Així explica Robert Carsen una posada en escena intensa però conscientment allunyada de la grandiloqüència.
 
Das Rheingold (L’or del Rin; Munic, 1869) constitueix el pròleg de Der Ring des Nibelungen (L’anell dels nibelungs). En un món harmònic, les ondines vetllen el seu tresor del fons del Rin. El nibelung Alberich, nan lleig i lasciu, els el roba perquè en sap el secret: qui pugui apoderar-se de l’or i forjar-ne un anell, serà amo del món, amb la condició de renunciar a l’amor. Wotan, el primer dels déus, guiat per l’astut semidéu Loge, pren l’or i l’anell a Alberich per pagar el palau del Walhalla, que uns gegants, Fasolt i Fafner, li han construït. El nanprofereix llavors la terrible maledicció: l’anell significarà la dissort i la mort dels qui el posseeixin. La maledicció es compleix immediatament: un germà mata l’altre per ser-ne l’únic amo. Els déus entren al Walhalla.

PERE SOTO TORNA A CASA

Després d’una greu situació de salut que va passar ara ja fa mes d’un any i encara en període de recuperació, Pere Soto, badaloní, torna a casa per complir amb una conferència a la sala petita del Teatre Zorrilla i un concert al Principal, la promesa feta en els seus pitjors moments quan es feien concerts homenatges arreu del món per tractar d’ajudar-lo tant emocionalment com econòmica.
 
Pere Soto torna a casa amb el seu trio de gala, amb la seva formació mes reconeguda internacionalment.

PERE SOTO GYPSY TRIO

Pere Soto, guitarra solista                                                              
Josep Traver, guitarra rítmica
 
Curro Galvez, contrabaix.
 
El concert serà el dia 22 de març al Teatre Principal a les 21 – Preu: 10 e.
 
Els socis d’Amics de la música de Badalona gaudiran d’un 50% de descompte comprant entrades pels tres concerts:
 
Pere Soto Torna a Casa - 22 de març 2013 –
 
Cruilla de Camins -            5 d’abril de 2012
 
Virtuosisme de saló    -      6 d’abril 2013 –
 

Els tres concerts es faran al Teatre Principal

Audició comentada de l’òpera ”MADAMA BUTTERFLY” a càrrec d’en FERRAN COMPTE

 

Madama Butterfly (Milà, 1904) explica la patètica història d’una geisha de Nagasaki, Butterfly (Cio-Cio-San), que confia cegament en l’amor d’un cínic oficial de la Marina americana, Pinkerton, que s’ha casat amb ella segons una llei japonesa que li permet el repudi i ha tornat al seu país. Quan descobreix que l’home que estima reapareix casat amb una americana i demana fer-se càrrec del fill que ella ha tingut durant la seva absència, posa fi al somni occidental que l’ha posseïda i es fa l’harakiri. L’obra se centra essencialment en Butterfly, amb una capacitat d’estimar i una delicadesa admirables. La partitura —amb elements d’exotisme refinat— s’adequa perfectament a la figura de la fràgil i sensible protagonista.


Òpera en tres actes. Llibret de Giuseppe Giacosa i Luigi Illica, basat en l’obra teatral homònima de David Belasco. Música de Gioacomo Puccini. Estrenada al Teatro alla Scala de Milà el 17 de febrer de 1904. Estrenada en una nova versió al Gran Teatre de Brescia el 28 de maig de 1904. Estrenada al Gran Teatre del Liceu el 10 de desembre de 1909

LA PASSIÓ SEGONS SANT MATEU

 

La Passió segons sant Mateu (en alemany: Matthäuspassio)és una Passió oratòrica de Johann Sebastian Bach. Presenta el sofriment i la mort de Crist segons l’evangeli de sant Mateu. Amb una duració de més de dues hores i mitja (en algunes interpretacions més de 3 hores) és l’obra més extensa de l’autor. És una obra central de la música clàssica europea.
La Passió segons Mateu consta de 2 grans parts conformades per 68 números. El text de l’evangeli de sant Mateu, capítols 26 i 27 és cantat literalment per un evangelista i les persones de la trama (Crist, Judes, Pere, etc.) pels demés solistes. Al voltant del text bíblic s’agrupen cors, corals, recitatius i àries amb la intenció d’interpretar el text